dinsdag 1 juli 2014

deslet - BLOG 0002 - Over hoeren en regels

Net als iedere man, zijn ook dominante en sadistische mannen in beweging. Ons leven verandert, we groeien en we leren steeds bij. Doordat Sir Cameron een jonge sub als dienstmaagd heeft aangenomen aan zijn  hof, heeft hij zich bezig gehouden met de Anima.

Dit begrip uit de psychologie van Jung geeft het vrouwenbeeld weer, dat zich in iedere man individueel uit en voor een groot deel zijn voorkeur en smaak beïnvloed, naast zijn moeder en andere vrouwen die in zijn leven van belang zijn geweest, zoals zusters, tantes, vriendinnen en partners.

Bij zijn mijmeringen over de Anima, stuitte Sir Cameron op het begrip hoer. En meer gedetailleerd, wat het nu is, dat mannen aantrekt in de hoer. Gaat het er om, dat een hoer een beschikbare vrouw is, zonder verplichtingen, en die alleen wat geld kost. De te gebruiken vrouw; want met de hoer doe je (soms) dingen zonder consequenties. De hoer doet voor jou een aantal dingen die je wellicht elders niet krijgt of niet durft te vragen.

Maar, het gaat in dit blog niet zo zeer om de hoer zelf - en hoe zij haar werk ziet - maar om het beeld wat mannen van hoeren hebben. Sir Cameron, of bijv. Sir Francis, Shishya Shivadas of Lord Vitruvius, zijn geen hoerenlopers. Voor Sir Cameron is de hoer simpelweg onnodig, omdat hij meestal alles krijgt wat hij wil en hoe hij het wil, bijna zo vaak hij het wil en af en toe met meer dan een vrouw. Een BDSM-sub is zo gezien nog erger, want dat is dan een soort ‘slet’ die je niet eens hoeft te betalen, maar die geil wordt, als je haar als een hoer gebruikt en die je daarna hiervoor hartelijke en ijverig bedankt. (Overigens geldt alles hier zowel voor mannelijke en vrouwelijke hoeren, sletten, subs en tops.)

De idee dat bovenstaande aantrekkingskracht van de hoer als objekt waar zou zijn, is vermoedelijk een masculiene voorstelling. Er liggen allerlei concepties aan ten grondslag, bijv. die dat geld onze handelingen rechtvaardigt, of die dat normale vrouwen en vrouwen in relaties die wel consequenties hebben niet geil zouden zijn. Of dat je een onbetwist recht er op hebt om alles wat je wilt doen ook mag doen. Daarom is de hoer een voor de man gevaarlijke vrouw, net als de heks; zij tovert met haar lichaam omdat zij de masculine seksualiteit stuurt en meestal niet omgekeerd. De hoeren die wij hebben ontmoet waren niet bijzonder 'hoerig', maar deden hun werk. Ze konden wel een redelijk goed beeld van de mannelijke seksualiteit geven. Tevens werd duidelijk, dat de concrete hoer en de hoer als voorstelling in de gedachten van mannen, twee compleet verschillende hoeren zijn.

Lust is menselijk en uit zich op zowel een masculine als feminiene wijze. In wezen zijn vrouwen en mannen even geil en beiden uit op lust. Alleen de voorstelling hoe het tot het bereiken van deze lust komt gaat uiteen. Toch wordt door lustvolle mensen, snel een akkoord bereikt; vrouwen zijn soms uiterst geile en seksuele wezens. Wie met vrouwen omgaat die 20-30 keer per dag klaar komen weet dat dit zo is. De idee dat deze vrouwen echter een uitzondering zijn kunnen we niet zonder meer toestemmen. Ook zijn deze vrouwen nog steeds heel anders als veel mannen denken dat dit soort vrouwen zijn. Het blijkt dat de vrouwelijke seksualiteit veel mannen toch vreemd blijft. Omgekeerd is dit trouwens net zo. Wij zien natuurlijk niet de mannelijke seksualiteit als minderwaardig of te kort schietend; in tegendeel. Maar evenzo goed, is de vrouwelijke aanleg om seksualiteit 'hoerig' te beleven veel rijker, als het concept hoer ooit kan weergeven.

Dat niet alle vrouwen dit soort 'extreme' seksuele beleving ook nastreven of ervaren mag duidelijk zijn. Dit ligt ook hieraan dat niet alle mannen dit soort sensaties kunnen geven, en vooral dat veel vrouwen dit niet erg belangrijk vinden of hiertoe fysiek of emotioneel niet in staat zijn. Naast seks is ook de inkadering van de seksualiteit in een relatie, in liefde, in respect een veel wezenlijker punt. Maar ook waardes als ‘waardering’, ‘respekt’, ‘liefde’ etc. zijn net als de concepten hoer en slet ook cultuurgebonden concepten. En ook vrouwen kunnen zich net als 'mannen' gedragen. Voor de fun een leuke kerel nemen, of die van haar vriendin, etc.

Een van de punten met hoeren is, dat veel mensen het niet als ‘eerlijk’ beroep kunnen zien. Dit komt omdat seks voor veel mensen in voorgegeven kaders gezien wordt. Seks om de fun, wordt pas geaccepteerd als ook andere waarden vervuld zijn. Dit mag seks sociaal gezien acceptabeler maken, maar puur biologisch gezien is het een natuurlijke behoefte, ook als er geen ‘liefde’ bij aan te pas komt.

Om seks uit het misbruik-circuit te halen, is echter geen huwelijkscontract of een andere sociaal acceptabele vorm nodig, maar slechts een menselijke omgang met seks. Wat daarbij de term menselijk betekent, kan van persoon tot persoon erg verschillen. Zo zullen dan ook hoeren en hoerenlopers als wel of niet okay worden gezien. Vanuit de BDSM-wereld - onze wereld - kennen we een aantal voorwaarden om BDSM als redelijk en gezond te beschouwen. Dit zijn a) het moet veilig zijn; b) het moet met wederzijdse instemming plaatsvinden; c) het moet op de juiste manier gebeuren en; d) je moet er lol bij hebben. (SSSF - Safe, Sane, Sound & Fun)

Als je deze punten op seksualiteit toepast wordt gelijk duidelijk, dat ook in normale relaties niet altijd alles klopt. Vreemdgaan is bijv. niet conform punt b, tenzij dat je partner instemt, maar dan is het geen vreemdgaan meer, maar heb je eerder een soort open relatie. Veiligheid of gezondheid is ook een punt van belang; hoe vaak worden vrouwen niet ongewenst zwanger omdat de man het verrekt een condoom te gebruiken. Of hoe zit het met blaasontstekingen & co, bij afwisselend oraal-, vaginaal- en anaalverkeer? Hoe vaak wordt seks als betaal- of ruilmiddel gebruikt; hij neuken en ik een nieuwe jurk … of zij gelikt en ik een nieuwe jurk, of zijn laarzen gelikt en ik een nieuwe halsband.

Wij gaan hierover niet oordelen, ieder moet zelf maar bekijken hoe ze willen leven. Maar nog even naar punt c en d; de juiste manier. Krijgt iedereen bevrediging uit de relatie? Zijn we hiertoe moreel niet verplicht? Is het normaal dat de ene partner altijd maar moet geven of slikken? Als de lol er af gaat, wat ben je dan nog aan het doen?

Sir Cameron is een sadist. Hij doet dingen met andere mensen, die niet iedereen okay vindt. En dat is voordelig uitgedrukt; de meeste mensen kunnen er helemaal niets mee en denken dat er bij kinky folk een steekje los is. Of ze geloven het helemaal niet. Dat hoeven ze ook niet; ze doen niet mee, dus gaat het ze niets aan. De personen die wel meedoen, die doen dit normaliter uit vrije keuze. Vrijheid van lichaam en vrijheid van denken, ingebed in een menselijke omgang op basis van respect en acceptatie.

Ruim veertig jaar geleden werd homofilie geschrapt als psychische afwijking. We weten inmiddels dat dit helemaal terecht was. De samenleving is er niet slechter op geworden en waar dit wel zo is, is het vast niet de schuld van de seksuele revolutie. We hopen dat ook BDSM eens zo geaccepteerd zal zijn als bijv. het celibaat van de priester.

Toch is de vrije seks niet altijd even goed gebleken. Niet iedereen kan namelijk even goed met vrijheden omgaan. Dat ligt niet aan de vrijheid, maar aan de mensen en hun gedrag. Safe, Sane, Sound & Fun zijn regels en net als alle andere ethische systemen proberen ze een kader te vormen, waarbinnen datgene wat mensen willen doen op een manier gebeurt die er toe leidt, dat iedereen krijgt wat ze zoeken. Ook al zijn er geen garanties, dat je het ook vindt.

Wij vermoeden dat als SSSF ook op seksualiteit in het algemeen werd toegepast, dat veel relaties en huwelijken beter zouden lopen, meer seks, meer lol, meer geluk, meer liefde. Hiervoor is het nodig, om jezelf en je partner(s) te leren kennen, met elkaar te praten, elkaar te waarderen, elkaar te bewonderen en elkaar te mogen.

Eigenlijk zijn dit gewoon de lessen die we al op de kleuterschool leerden met onze vriendjes en vriendinnetjes. Mannen kunnen dat, toch?

Veel plezier en blijf gezond …

Sir Cameron & Co.
(Quae ex imperio Domini Cameron)